Meld hier je storing

Is er een defect of probleem met een besteld apparaat? Dat is natuurlijk heel vervelend. Je kunt het onderstaande formulier invullen en dan zorgen wij dat de storingsmelding zo snel mogelijk wordt opgepakt. Afhankelijk van het product en/of merk zal dit door of via ons, één van onze servicepartners of een storingsdienst/servicepartner van de fabrikant worden opgevolgd. De opvolging wordt natuurlijk zo snel mogelijk voor je opgepakt, wat vanzelfsprekend wel afhankelijk kan zijn van beschikbare ruimte in de planning.
Klantgegevens Apparaatgegevens
Let op: is de garantietermijn verlopen, valt de gemelde storing niet binnen de garantie - bijvoorbeeld i.v.m. onjuist gebruik, onjuiste aansluiting/installatie, externe factoren of normale slijtage - of blijkt de gemelde storing onder normaal functioneren van het apparaat te vallen? Dan zullen de gemaakte kosten voor opvolging van de storingsmelding worden gefactureerd. Bij bezoek van een monteur komt dit, ter indicatie, neer op voorrijkosten (€ 90 excl. BTW per bezoek) en werkuren (€ 80 excl. BTW per uur per persoon met een minimum van 1 uur)*. Wanneer aanvullende kosten zijn gemaakt voor opvolging van de storingsmelding, zullen deze ook aanvullend worden gefactureerd. * Genoemde tarieven zijn ter indicatie, deze kunnen afwijken.

Klantenservice

Bestelling plaatsen

Uw keukenapparatuur en keukenbenodigdheden kunt u via de website van Horecagemak bestellen. Zodra u een artikel heeft gevonden, klikt u op de knop ‘In winkelwagen’. Tijdens het winkelen kunt u op elk moment uw winkelwagen bezoeken door rechts bovenaan op het winkelwagen-icoon of de knop ‘Bestellen’ te klikken.

Als u vanuit uw winkelwagen op de knop ‘Bestelling afronden’ klikt, kunt u uw bestelling afmaken. U vult uw naam, e-mailadres, telefoonnummer en adresgegevens in. Eventueel kunt u ook een apart leveringsadres opgeven. Vervolgens kiest u een verzend- en betaalmethode en voert u de betaling uit. Daarna is uw bestelling geplaatst en u ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Apparaten bezichtigen

Aangezien wij onze kosten zo laag mogelijk willen houden en u de beste prijs willen bieden, hebben wij geen showroom. Wel kunt u bepaalde apparaten op aanvraag bezichtigen. Hiervoor kunt u contact opnemen met [email protected].

Factuuradres wijzigen

Indien u het factuuradres in uw account wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. De wijziging wordt dan door ons verwerkt of wij nemen hierover contact met u op.

Klik rechts bovenaan op de knop ‘Inloggen’ om op de inlog- en registratiepagina te komen. Klik vervolgens op de knop ‘Account aanmaken’ en vul alle gegevens in. Met uw e-mailadres en het opgegeven wachtwoord kunt u na uw registratie inloggen.

Wachtwoord vergeten

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u op de inlogpagina op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken. Hier kunt u uw e-mailadres invullen. Vervolgens ontvangt u van ons een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Klantgegevens wijzigen

Als u bent ingelogd, kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord veranderen onder ‘Mijn klantenprofiel’. Dit doet u door op het betreffende veld te klikken en een nieuwe naam of een nieuw e-mailadres of wachtwoord in te voeren. Vervolgens klikt u op ‘Update’ om uw wijzigingen te verwerken.

Account deactiveren

Als u uw account niet meer wilt gebruiken, kunt u ervoor kiezen om uw account te deactiveren. U kunt hiervoor een verzoek bij ons indienen door te mailen naar [email protected].

Inhoud van de Horecagemak nieuwsbrief

Met de Horecagemak-nieuwsbrief houden we u op de hoogte van nieuws en aanbiedingen bij Horecagemak. Indien u zich hiervoor heeft aangemeld, ontvangt u deze nieuwsbrief wekelijks in uw mailbox.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Als u op de hoogte wilt blijven van nieuws en aanbiedingen van Horecagemak, kunt u zich aanmelden door rechts onderaan op de link ‘Nieuwsbrief’ te klikken. Account aanmaken Klik rechts bovenaan op ‘Registreren’ om op de registreerpagina te komen.. Voor een veilig wachtwoord raden wij aan om een combinatie van tekens, cijfers en letters van minimaal 6 karakters te maken. Het wachtwoord en je e-mailadres heb je nodig om in te kunnen loggen.

Levering in het buitenland

Horecagemak levert niet alleen in Nederland en België, maar ook in het buitenland. Voor levering in het buitenland geldt wel een meerprijs. Als u een bestelling wilt plaatsen met een afleveradres in het buitenland, dient u hiervoor contact op te nemen met [email protected]. Wat zijn de verzendkosten Helemaal niets! Levering is Altijd gratis.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling
Veel producten zijn binnen 48 uur verzendklaar en kunnen binnen enkele dagen verzonden worden. Het kan helaas weleens voorkomen dat wij een product moeten bestellen bij een leverancier hierdoor kunnen wij niet binnen 48 uur leveren. Wilt u zekerheid over de gewenste levertijd neem dan contact op met onze klantenservice.

Levering op de Waddeneilanden

Voor levering van briefpost en pakketpost op de Waddeneilanden worden geen extra kosten in rekening gebracht. Deze producten worden volgens de standaardprocedure verzonden. Er zijn wel extra kosten verbonden aan levering op de Waddeneilanden als het om grotere of zwaardere producten gaat die via onze transportdienst worden geleverd.

Levertijden

De meeste producten van Horecagemak kunnen binnen één of twee werkdagen worden geleverd. Deze producten worden dan op de dag van uw bestelling (voor 15:00) verwerkt en gereed gemaakt voor verzending. Indien u na 15:00 een bestelling plaatst, wordt uw bestelling de volgende werkdag verwerkt en verzonden.

Wij zijn afhankelijk van de voorraad van diverse leveranciers en daarom kan het voorkomen dat een product een langere levertijd heeft. Dit proberen we zoveel mogelijk te beperken door met verschillende leveranciers samen te werken. Op de productpagina kunt u meer informatie vinden over de levertijd voor het specifieke product.

Vertraging van uw bestelling

Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat een bestelling onverhoopt pas later kan worden geleverd. Als uw bestelling vertraagd is, zullen wij u hier zo goed mogelijk over informeren.

Aflevertijden

De standaard aflevertijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00.

Aflevering

Kleine producten met een maximum gewicht van 20 kilogram worden meestal met de pakketpost verzonden. Grotere en zwaardere producten worden geleverd met palletvervoer. Met een pomp- of steekwagen worden deze producten afgeleverd bij de eerste deur. Verpakkingsmaterialen worden niet retour genomen.

Niemand aanwezig

Op de dag van levering moet er iemand aanwezig zijn op het afleveradres. Is er niemand aanwezig bij aflevering? Dan is de transporteur genoodzaakt u op een later moment nog eens te bezoeken. Dit kan extra transportkosten met zich meebrengen.

Meerdere vervoerders

Bestaat uw bestelling uit meerdere producten van verschillende leveranciers? Dan kan het zijn dat er meerdere vervoerders op verschillende momenten uw producten komen leveren.

Kortingscode achteraf invullen

Het is niet mogelijk om na het plaatsen van uw bestelling nog een kortingscode aan de bestelling toe te voegen. Wij kunnen wel voor u kijken of de korting alsnog kan worden toegepast. Stuur een e-mail naar [email protected] om hiervoor een verzoek in te dienen. Daarna ontvangt u van ons ons een e-mail met een eventuele bevestiging en informatie.

Status van uw bestelling

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, ontvangt u binnen 24 uur een bevestiging van uw bestelling. Wilt u i.v.m. vertraging of andere zaken meer weten over de huidige status van uw bestelling? Dan kunt u contact met ons opnemen via [email protected].

Geen bevestiging ontvangen

Indien u binnen 24 uur na het plaatsen van uw bestelling nog geen bevestiging heeft gehad op het door u opgegeven e-mailadres, vragen wij u uw spamfolder te controleren. Ziet u daar ook geen bevestigingsmail? Stuur dan een e-mail naar [email protected].

Details van uw bestelling

De details van uw laatste bestellingen kunt u inzien via “Mijn bestellingen” in uw account. Als u op “Bestelling bekijken” klikt, krijgt u alle gegevens van de bestelling te zien.

Niet geleverd ondanks verzendbevestiging

Staat de status van uw bestelling op “verzonden” en is de bestelling na één of twee werkdagen nog niet geleverd? Controleer dan eerst in het volgsysteem van de vervoerder of het pakket nog onderweg is of bij de buren is afgeleverd.

Indien de status bij de verzender op “bezorgd” staat of als u geen verzendnummer heeft gekregen, verzoeken wij u te mailen naar [email protected]. Wij helpen u dan graag verder.

Bestelling wijzigen

Als u na het plaatsen van uw bestelling nog iets wilt wijzigen, kunt u het beste direct contact opnemen met [email protected]. Is de bestelling nog niet verzonden? Dan doen wij er alles aan om hem tegen te houden en naar uw wensen aan te passen.

Bestelling annuleren

Als u een geplaatste en betaalde bestelling wilt annuleren, vragen wij u dit zo snel mogelijk aan ons door te geven door te mailen naar [email protected]. Is uw bestelling nog niet verwerkt? Dan kunnen wij hem kosteloos annuleren.

Indien de bestelling wel is verwerkt, kan er tot 30% van het totale aankoopbedrag in rekening worden gebracht. Dit wordt dan verrekend met het bedrag dat u van ons retour krijgt. Controleer uw bestelling daarom altijd goed voordat u hem plaatst.

Leveringsadres wijzigen

Het leveringsadres kunt u wijzigen door uw verzoek te mailen naar [email protected]. Is uw bestelling al verzonden? Dan kunnen wij het leveringsadres voor de huidige bestelling niet meer wijzigen.

Veilig betalen

Wij vinden het belangrijk dat u uw aankopen veilig kunt betalen. Daarom wordt ons betaalproces verzorgd door een Payment Service Provider. Dit is een partij die gespecialiseerd is in de afhandeling van online betalingen. Door deze samenwerking kunnen wij een veilig en snel betaalproces garanderen.

Betaalmethoden

Bij Horecagemak kunt u online afrekenen via iDeal, PayPal, MasterCard, Visa, Bancontact, Sofort Banking, Overboeking, Bitcoin, KBC/CBC en Belfius Pay. Betaalt u met een overboeking? Dan controleren wij eerst of het geld is overgemaakt voordat wij tot verzending overgaan.

Betalen onder rembours

Helaas kunt u bij Horecagemak niet onder rembours betalen.

Geen betalingsbevestiging ontvangen

Als u geen betalingsbevestiging heeft ontvangen, verzoeken wij u dit bij ons te melden door te mailen naar [email protected]. Wij raden u aan om een bewijs van uw betaling (bijvoorbeeld een screenshot) mee te sturen, zodat het proces versneld kan worden.

Storing tijdens betaling met iDeal

Helaas kan het voorkomen dat er een storing optreedt tijdens uw betaling met iDeal. U ontvangt dan een betalingsherinnering van iDeal met een link waarmee u de betaling alsnog kunt uitvoeren. Indien u deze betaling via de link uitvoert, krijgen wij de betaling binnen en wordt uw bestelling verwerkt. Heeft u geen e-mail van iDeal ontvangen? Neem dan contact op met [email protected].

BTW apart op factuur vermeld

Horecagemak stuurt u bij iedere levering een factuur per e-mail. De BTW wordt op deze factuur apart vermeld. Heeft u nog een aanvullende factuur nodig? Dan kunt u dit gratis opvragen bij [email protected].

Verkeerde factuur ontvangen

Heeft u een verkeerde factuur ontvangen? Dan kunt u een verzoek tot aanpassing indienen door te mailen naar [email protected]. Wij ontvangen graag uw ordernummer, factuurnummer en de aanpassingen die moeten worden uitgevoerd. Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, nemen wij hem in behandeling. U ontvangt een bevestiging van de aanpassing.

Artikel retourneren

Indien u een product wilt retourneren, dient u eerst contact op te nemen met [email protected]. Wij leggen u dan uit welke stappen u moet nemen. In ieder geval moet het te retourneren product altijd hygiënisch schoon zijn. Daarnaast dient het geretourneerd te worden in de originele verpakking en met voldoende beschermende materialen. Horecagemak neemt geretourneerde producten niet in als ze:

⦁ Gebruikt zijn ⦁ Beschadigd zijn ⦁ Speciaal voor u zijn gemaakt ⦁ Speciaal voor u zijn besteld ⦁ Niet vooraf gemeld zijn

Bent u een zakelijke klant? Dan kan er voor het retourneren van een product 30% van de oorspronkelijke aankoopprijs in rekening worden gebracht, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Deze kosten worden verrekend met de aankoopprijs die u retour ontvangt.

Als u als particulier een aankoop heeft gedaan, is de wet Kopen of Afstand van toepassing. U ontvangt dan het gehele bedrag van de aankoop retour met uitzondering van de verzendkosten. Het risico van de retourzending ligt bij degene die het product retourneert.

Verzendkosten en retourneringskosten

De verzendkosten van de originele zending worden niet teruggestort bij retournering, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

De retourneringskosten komen voor uw eigen rekening, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Deze kosten kunnen variëren van € 9,95 voor kleinere pakketten tot € 75,00 voor grotere apparatuur + € 12,50 administratie- en behandelingskosten. Voordat u het pakket retourneert of voordat u een bestelling plaatst kunt u bij ons opvragen wat deze kosten zijn.

Het is belangrijk dat u het retour te zenden pakket voldoende frankeert. Indien u dit niet doet, wordt het pakket niet door ons in ontvangst genomen en dus ook niet gecrediteerd.

Verwerking van de terugbetaling

Nadat wij het product in goede orde retour hebben ontvangen, wordt de gehele aankoopprijs (particulieren) of 70% van de aankoopprijs (zakelijke klanten) zo snel mogelijk gecrediteerd. U ontvangt het bedrag in ieder geval retour binnen 30 dagen na uw retournering.

Verkeerd artikel ontvangen

Heeft u onverhoopt een verkeerd artikel ontvangen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] met het ordernummer, omschrijving en het artikelnummer en een foto van het geleverde product. Als wij uw melding hebben verwerkt en geaccepteerd, ontvangt u van ons een retourlabel en retourinstructies.

Beschadigd artikel ontvangen

Horecagemak verwerkt uw bestelling met de grootst mogelijke zorg. Is er toch iets niet helemaal in orde met uw bestelling? Laat dit dan binnen twee werkdagen na ontvangst weten door te mailen naar [email protected] (het product mag u niet in gebruik nemen). Zorg ervoor dat u in ieder geval de volgende gegevens meestuurt:

⦁ Ordernummer ⦁ Artikelnummer met schade ⦁ Kopie van de factuur ⦁ Foto van de afleverbon van de transporteur ⦁ Foto’s van de beschadiging

Nadat wij uw e-mail hebben ontvangen kunt u binnen twee werkdagen een e-mail van ons verwachten. Hierin geven wij aan of de schade gerechtvaardigd is. Als de schade is geaccepteerd, nemen wij contact met u op om dit op een goede manier af te handelen.

Artikel onvolledig geleverd

Heeft u een onvolledig artikel ontvangen? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Stuur in ieder geval een duidelijke beschrijving van de missende onderdelen mee. Wij controleren dan of deze onderdelen nog verkrijgbaar is en sturen die zo snel mogelijk toe.

Artikel dubbel geleverd

Is een artikel dubbel geleverd? Stuur dan een e-mail naar [email protected] en geef hierin aan om welk artikel het gaat. Wij sturen u vervolgens een retourformulier en een retourlabel toe waarmee u het artikel kunt retourneren. Retourneer het product altijd in de onbeschadigde en originele verzendverpakking.

Bestelling ondanks annulering geleverd

Heeft u uw bestelling geannuleerd en toch ontvangen? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Zodra wij uw e-mail hebben verwerkt, sturen wij u een retourformulier en een retourlabel. Retourneer uw bestelling altijd in de onbeschadigde en originele verzendverpakking.

Artikel omruilen

Vanwege technische redenen is het helaas niet mogelijk om een artikel om te ruilen voor een ander artikel. Wilt u graag een ander artikel bestellen en het huidige artikel terugsturen? Dan kunt u het huidige artikel retourneren en het gewenste artikel bestellen in onze webshop.

Garantietermijn

Horecagemak biedt standaard 12 maanden garantie op alle producten. In sommige gevallen biedt de leverancier van het product een langere garantietermijn. Dit staat aangegeven op de productpagina’s van de betreffende producten.

Storing of defect aan apparaat binnen de garantieperiode

Heeft u een storing of defect aan een apparaat binnen de garantieperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected]. Het product moet met voldoende beschermende materialen, in de originele verpakking en hygiënisch schoon retour worden gezonden. Indien hier niet aan wordt voldaan, behouden wij het recht om onderzoek of reparatie van het product te weigeren.

Wat valt er onder de garantie?

De delen en onderdelen die van invloed zijn op het leveren van de prestatie vallen onder de garantie. Naast kosten van deze (onder)delen worden ook de monteur kosten en de voorrijkosten vergoed.

Wanneer vervalt de garantie?

De garantie vervalt in de volgende gevallen:

⦁ De goederen zijn niet of niet volledig betaald; ⦁ De koper komt enige verplichting jegens Horecagemak niet stipt na; ⦁ Professionele (gas)- apparatuur is niet aangesloten door een hiervoor gecertificeerd installatiebedrijf; ⦁ Er zijn wijzigingen aan het product aangebracht; ⦁ Het product is niet volgende de voorschriften gebruikt.

Verder zijn delen en onderdelen die niet direct van invloed zijn op het leveren van de prestatie uitgesloten van garantie. Hierbij kan worden gedacht aan hang- en sluitwerk, deurrubbers, glas en verlichting.

Overige garantievoorwaarden

Als de producten enkel zijn geleverd onder fabrieks- of importeursgarantie, is Horecagemak nimmer gehouden de schade te vergoeden. De betrokken fabrikant of importeur is dan geheel verantwoordelijk voor de afhandeling van een beroep op de garantie.

Voor wederverkopers en voor aankopen buiten Nederland en België geldt enkel garantie op de onderdelen.

De garantietermijn op gebruikte apparatuur of outlet artikelen is 3 maanden. Dit wordt aangegeven op de productpagina en op de factuur.

Onderhoudstips koelmeubelen

Met regelmatig onderhoud kunt u de levensduur van uw koelmeubelen verhogen en de technische prestaties hoog houden. Specifieke instructies over het onderhoud vindt u in de gebruikshandleiding.

Het is belangrijk om koelmeubelen regelmatig te ontdooien. Dit is nodig als er grote ijsafzettingen zichtbaar zijn, aangezien deze afzettingen funest zijn voor de prestaties van het apparaat. Na het ontdooien neemt u het koelmeubel af met een mild sopje waarin u een lepel soda oplost. Daarna neemt u het apparaat af met schoon water met een beetje azijn. Vervolgens laat u uw koelmeubel goed drogen en smeert u de koelelementen in met glycerine.

Onderhoudstips RVS

RVS is nagenoeg onverwoestbaar materiaal, maar het moet toch zo nu en dan verzorgd worden. Het kan heel eenvoudig worden schoongemaakt met water en afwasmiddel. Voor het verwijderen van hardnekkig vuil kunt u een vloeibaar reinigingsmiddel gebruiken (geen schuurmiddel). Na het reinigen dient u het RVS goed na te spoelen met lauw water en droog te maken.

Het is altijd aan te raden om bij het snijden op een RVS werkblad een snijplank te gebruiken. Zo voorkomt u krasjes op het oppervlak. Ook kunt u pannen die net van een warmtebron afkomen het beste op een onderzetter plaatsen en niet direct op het RVS werkblad. Zo kunt u blauwbruine vlekken op het werkblad voorkomen.

Het fijne aan RVS is dat het vrijwel ongevoelig is voor chemicaliën die vaak in huishoudens en keukens worden gebruikt. Toch moet u wel oppassen met sterk bijtende stoffen. Hierbij kunt u denken aan stoffen als zuren, verfverdunners, ontstoppers, logers en afbijtmiddel. Als het werkblad hier toch per ongeluk mee in contact komt, is het aan te raden om met veel water na te spoelen.

Plaatsingstips koelmeubelen

Als u een koelmeubel zelf gaat plaatsen, dient u met onderstaande punten rekening te houden:

⦁ Plaats het koelmeubel niet te dicht bij een warmtebron of in een warme ruimte; ⦁ Zorg ervoor dat er voldoende ruimte overblijft tussen het aanzuig- en uitblaasrooster van het koelgedeelte. Zo blijft de ventilatie optimaal; ⦁ Plaats het koelmeubel niet in een tochtstroom van een airco- of ventilatiesysteem of in de buurt van open deuren.

Verwerkingstijd van een terugbetaling

De terugbetaling van een retourzending wordt binnen 30 dagen nadat u het product hebt geretourneerd verwerkt. Zodra wij de producten in goede orde hebben ontvangen, wordt het te crediteren bedrag zo spoedig mogelijk naar u teruggestort

Terugbetalingsprocedure

Standaard wordt de terugbetaling gedaan middels de bij aankoop gebruikte betaalmethode. Indien dit echter om technische redenen niet mogelijk is, kan hiervoor een uitzondering worden gemaakt. Wij zullen in dat geval contact met u opnemen.

Foutieve terugbetaling ontvangen

Heeft u een foutieve terugbetaling ontvangen? Laat dit dan aan ons weten door te mailen naar [email protected]. Vermeld hierbij altijd uw ordernummer.

Veiligheid

Horecagemak maakt gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Hiermee worden alle gegevens die u aan ons doorgeeft versleuteld, waardoor anderen deze gegevens niet kunnen inzien.

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave: Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Artikel 3 - Offertes en aanbiedingen
Artikel 4 - Overeenkomst
Artikel 5 - Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging
Artikel 6 - Overmacht
Artikel 7 - Retourneren
Artikel 8 - Garantie en reclamaties
Artikel 9 - Levering en uitvoering
Artikel 10 - Betaling
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
Artikel 12 - Aansprakelijkheid
Artikel 13 - Privacy
Artikel 14 - Intellectuele eigendommen
Artikel 15 - Klachtenregeling
Artikel 16 - Geschillen
Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer
Horeca gemak B.V.; Waalhaven Noordzijde 45, 3087BJ, Rotterdam
Telefoonnummer: [en tijdstip(pen) waarop Horeca gemak B.V. telefonisch te bereiken is] E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 75633906
Btw-identificatienummer: NL860346663B01
Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke offerte en elke overeenkomst tussen Horeca gemak B.V. en Koper. Hier kan enkel van worden afgeweken indien Koper dit uitdrukkelijk en schriftelijk met Horeca gemak B.V. is overeengekomen. Horeca gemak B.V. wijst op voorhand een beroep op de eigen inkoopvoorwaarden af, tenzij de toepasselijkheid van deze inkoopvoorwaarden uitdrukkelijk en schriftelijk door Horeca gemak B.V. aan Koper wordt bevestigd.
De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Horeca gemak B.V., voor de uitvoering van diensten waarbij door Horeca gemak B.V. derden dienen te worden betrokken. De toepasselijkheid van eventuele inkoop­ of andere voorwaarden van Koper wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan Koper beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Horeca gemak B.V. voordat de overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Horeca gemak B.V. zijn in te zien en dat zij op verzoek van Koper zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan Koper ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door Koper op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van Koper langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het vijfde en zesde lid van overeenkomstige toepassing en kan Koper zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Koper en Horeca gemak B.V. zullen alsdan in overleg gaan teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
Indien zich tussen Koper en Horeca gemak B.V. een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Indien Horeca gemak B.V. niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Horeca gemak B.V. in enigerlei het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen. Wij leveren aan de zakelijke markt. Particulieren kunnen bij ons bestellen, maar hier gelden zakelijke voorwaarden. Zo worden onder andere de verzendkosten niet vergoed bij retourneren.

Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen

Indien een offerte of aanbieding van Horeca gemak B.V. een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in de offerte of aanbieding vermeld. Een offerte of aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
Binnen onze aanbiedingen, catalogi, voorraadlijsten, circulaire en andere reclamemateriaal vermelde maten, gewichten en technische gegevens, alsmede daarbij ingegeven tekeningen en afbeeldingen gelden slechts bij benadering en zijn vrijblijvend, tenzij door Horeca gemak B.V. ter zake een van de voorstaande elementen uitdrukkelijk en schriftelijk een garantie is verstrekt.
Alle door Horeca gemak B.V. gedane offertes en aanbiedingen worden vrijblijvend verricht. Een overeenkomst met Horeca gemak B.V. komt pas tot stand nadat Horeca gemak B.V. dit schriftelijk dan wel per e-mail heeft bevestigd, dan wel vanaf het tijdstip waarop Horeca gemak B.V. van start is gegaan met het uitvoeren van haar verplichtingen.
Horeca gemak B.V. is niet gebonden aan haar offerte of aanbieding, indien Koper redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte of aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of fout bevat. Dit geldt zowel voor offertes (papier en/of e-mail) als mede aanbiedingen op de website www.horecagemak.nl of websites van leveranciers van Horeca gemak B.V..
De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
De door Horeca gemak B.V. getoonde prijzen zijn in die zin vrijblijvend, dat zij gebaseerd zijn op de op dat tijdstip geldende fabrieksprijzen, koersen van buitenlandse valuta, invoerrechten en daarmee gelijk te stemmen heffingen, margeregelingen, vrachten, verzekeringstarieven, belastingen en andere dergelijke factoren. Indien voordat levering heeft plaatsgevonden in één of meer van de voorgenoemde factoren wijzigingen optreden, is Horeca gemak B.V. bevoegd overeengekomen prijzen evenredig aan de stijging van één of meer van de genoemde factoren aan te passen. Tenzij anders aangegeven, worden de prijzen per stuk en exclusief 21% omzetbelasting en overige op de verkoop en levering van de overheidslasten vermeld.
Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod, dan is Horeca gemak B.V. hiervoor niet aansprakelijk. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Horeca gemak B.V. anders aangeeft.
Een samengestelde prijsopgave verplicht Horeca gemak B.V. niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
De laagste prijsgarantie van Horeca gemak B.V. is van toepassing als voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
Het product moet van officiële herkomst zijn;
Alléén van toepassing op door Horeca gemak B.V. geselecteerde Nederlandse horecagroothandels (een buitenlandse firma met een .nl website valt dus niet onder de geselecteerde horecagroothandel);
De service- en garantievoorwaarden dienen gelijk te zijn aan die van Horeca gemak B.V.;
De prijs moet door ons te controleren zijn. De laatste prijscheck wordt gedaan door personeel van Horeca gemak B.V.;
Het artikel moet duidelijk geprijsd zijn;
Het artikel moet uit voorraad leverbaar zijn;
Niet geldig op occasions, outlet modellen en pre-orders.

Artikel 4 - Overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand na aanvaarding door Koper van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden en op het moment dat dit door Horeca gemak B.V. schriftelijk of per e-mail is bevestigd.
De overeenkomst tussen Horeca gemak B.V. en Koper wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen onderling uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
Bestellingen worden slechts behandeld nadat de bestelprocedure zoals vermeld op de website www.horecagemak.nl volledig is doorlopen. Voor misverstanden, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen Horeca gemak B.V. en haar kopers, dan wel tussen Horeca gemak B.V.
en derden, voor zover dit betrekking heeft op de door Koper bij Horeca gemak B.V. gedane bestelling, is Horeca gemak B.V. nimmer aansprakelijk, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld zijdens Horeca gemak B.V..
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Horeca gemak B.V. passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien Koper de bestelling elektronisch kan betalen, zal Horeca gemak B.V. daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
Indien voor het voltooien van bepaalde diensten of voor de levering van bepaalde producten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit slechts bij benadering. Dit is nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Koper Horeca gemak B.V. derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Horeca gemak B.V. dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst. Indien Horeca gemak B.V. haar levertijden niet kan nakomen vanwege een omstandigheid die geen oorzaak vindt in enig handelen of nalaten van Horeca gemak B.V., maar het gevolg is van een van buitenkomende oorzaak, waaronder begrepen maar niet uitsluitend het niet of niet tijdig kunnen leveren vanwege het uitblijven van levering door de leveranciers van Horeca gemak B.V., dan geldt dit als overmacht. De levertijd zal in die omstandigheden worden verlengd met een tijdsduur gelijk aan die van het voortduren van de vertragende omstandigheden. Behoudens grove schuld dan wel opzet van Horeca gemak B.V. geeft overschrijding van de levertijd aan de koper niet het recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de met Horeca gemak B.V. gesloten overeenkomst. Indien ondanks het vorenstaande aflevering niet binnen zes maanden na het aanvaarden van de overeenkomst heeft plaatsgevonden, hebben beide partijen het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
Indien Horeca gemak B.V. gegevens behoeft van de Koper voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de uitvoeringstermijn niet eerder aan dan nadat de Koper deze gegevens juist en volledig aan Horeca gemak B.V. ter beschikking heeft gesteld.
Levering geschiedt af bedrijf van Horeca gemak B.V.. Koper is verplicht de producten of diensten af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld op het opgegeven adres. Indien Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is Horeca gemak B.V. gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Koper.
Alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval de opslagkosten, komen voor rekening van Koper.
Het risico op tenietgaan en/of achteruitgang van de door Horeca gemak B.V. geleverde producten gaat over op de koper nadat Horeca gemak B.V. de producten op het in de opdrachtbevestiging bepaalde afleveradres heeft afgeleverd.
Horeca gemak B.V. heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden.
Horeca gemak B.V. is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren.
Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Horeca gemak B.V. de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat Koper de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen Horeca gemak B.V. en Koper tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van Koper, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit ook consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Horeca gemak B.V. zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. Koper aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en uitvoeringstermijn.
Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is Horeca gemak B.V. gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Horeca gemak B.V. bevoegde persoon en Koper akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering zal worden gegeven. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Horeca gemak B.V. op en is voor Koper evenmin grond om de overeenkomst te beëindigen. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Horeca gemak B.V. een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben voor bijvoorbeeld de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren producten.
Indien Koper in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Horeca gemak B.V. gehouden is, dan is Koper aansprakelijk voor alle schade (daaronder begrepen alle kosten) aan de zijde van Horeca gemak B.V. die direct of indirect daardoor zijn ontstaan.
Indien Horeca gemak B.V. met Koper een vaste prijs overeenkomt, dan heeft Horeca gemak B.V. niettemin te allen tijde het recht om deze prijs te verhogen zonder dat Koper in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
Indien de prijsverhoging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan komt uitsluitend Koper een beroep toe op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij Horeca gemak B.V. alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van de oorspronkelijk overeengekomen prijs uit te voeren, of indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Horeca gemak B.V. rustende verplichting ingevolge de wet of indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
Horeca gemak B.V. kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of Koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien Horeca gemak B.V. op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of speciale voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
Het annuleren van een met Horeca gemak B.V. gesloten overeenkomst kan slechts plaatsvinden na uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Horeca gemak B.V.. Koper is alsdan aansprakelijk voor alle voor Horeca gemak B.V. hieruit voortvloeiende schade en kosten en is verplicht deze kosten aan Horeca gemak B.V. te vergoeden.

Artikel 5 - Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging

Horeca gemak B.V. is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:
Koper de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
Horeca gemak B.V. na het aanvaarden van de overeenkomst omstandigheden ter kennis komt die op goede grond te vrezen geven dat Koper de verplichtingen niet zal nakomen;
Koper bij het sluiten van de overeenkomst is verzocht om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en deze zekerheid onvoldoende is of uitblijft; Indien door de vertraging aan de zijde van de Koper niet langer van Horeca gemak B.V. kan worden verwacht dat zij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
Voorts is Horeca gemak B.V. bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Horeca gemak B.V. kan worden verwacht.
Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn alle vorderingen van Horeca gemak B.V. op Koper per direct opeisbaar. Indien Horeca gemak B.V. de uitvoering van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.
Indien Horeca gemak B.V. tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op geen enkele wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten van Koper die hieruit voortvloeien.
Indien de ontbinding aan Koper toerekenbaar is, is Horeca gemak B.V. gerechtigd een vergoeding van de schade, daarbij inbegrepen de kosten, die direct en indirect daardoor zijn ontstaan te ontvangen van Koper.
Indien Koper zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en daarmee ontbinding rechtvaardigt, dan is Horeca gemak B.V. bevoegd de overeenkomst terstond en met onmiddellijke ingang te ontbinden zonder enige verplichting harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl Koper, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling verplicht is.
Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Horeca gemak B.V., zal Horeca gemak B.V. in overleg met Koper zorgdragen voor overdracht van de nog uit te voeren werkzaamheden aan derden. Dit geldt niet als de opzegging aan Koper toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden extra kosten voor Horeca gemak B.V. met zich meebrengt, dan worden deze aan Koper in rekening gebracht. Koper is gehouden deze kosten binnen de daarvoor gestelde termijn te voldoen, tenzij Horeca gemak B.V. anders aangeeft.
In geval van liquidatie, (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, beslaglegging - indien en voor zover het beslag niet is opgeheven binnen drie maanden - ten laste van Koper, schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor Koper niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, is Horeca gemak B.V. bevoegd om de overeenkomst terstond en met onmiddellijke ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting harerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Horeca gemak B.V. op Koper zijn in dat geval per direct opeisbaar.
Indien Koper een geplaatste bestelling geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde of gereedgemaakte producten of diensten, vermeerdert met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal voor rekening van Koper komen.

Artikel 6 – Overmacht

Horeca gemak B.V. is gerechtigd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten, indien er sprake is van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en die noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
Indien er sprake is van een omstandigheid die niet te wijten is aan Horeca gemak B.V., is er sprake van overmacht. Dit is onder andere het geval als leveranciers van Horeca gemak B.V. niet of niet tijdig aan verplichtingen voldoen of bij brand, een aardbeving, extreme weersomstandigheden, wegblokkades, werkonderbrekingen, stakingen en import- of handelsbeperkingen.
Als Horeca gemak B.V. het nakomen van haar verplichtingen bij overmacht na zes maanden nog niet is nagekomen of blijkt dat nakoming onmogelijk is, dan kan de overeenkomst door zowel Horeca gemak B.V. als Koper worden ontbonden voor dat deel dat niet is nagekomen. Beide partijen hebben in dat geval geen recht op vergoeding.
Voor zoveel Horeca gemak B.V. ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Horeca gemak B.V. gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Koper is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 7 – Retourneren

Koper dient de goederen ongeopend en ongebruikt binnen 7 werkdagen na ontvangst van het door Horeca gemak B.V. aangeleverde retournummer en voor eigen rekening, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, aan Horeca gemak B.V. retour te zenden.
Bij zakelijke klanten wordt bij het retourneren van een product 30% van het aankoopbedrag in rekening gebracht. Uitgezonderd zijn maatwerk, outlet producten en producten die geen voorraadproduct zijn. In dat geval nemen we niets retour.
Consumenten hebben het recht om product(en) binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. Zij ontvangen het volledige aankoopbedrag retour. Uitgezonderd zijn maatwerk, outlet producten en producten die geen voorraadproduct zijn. In dat geval nemen we niets retour.
Eventuele gemaakte of te maken (verzend)kosten worden bij een retournering niet vergoed.
Horeca gemak B.V. zal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na ontvangst van de retourzending het door Koper aan haar betaalde bedrag terug storten, minus eventuele annuleringskosten. Horeca gemak B.V. neemt producten alleen retour als deze ongeopend in de originele verpakking zitten (compleet en onbeschadigd).

Artikel 8 - Garantie en reclamaties

De door Horeca gemak B.V. te leveren producten en uit te voeren diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland en Belgie bestemd zijn. De in dit artikel genoemde garantie is van toepassing op producten en diensten die bestemd zijn voor gebruik binnen Nederland en Belgie. Bij gebruik buiten Nederland en Belgie dient Koper zelf te verifiëren of het gebruik daarvan voor aldaar geschikt is en of de producten of diensten voldoen aan de voorwaarden die daaraan gesteld worden. De in het voorgaande lid genoemde garantie geldt voor een periode van twaalf maanden na levering, tenzij uit de aard van het geleverde anders voortvloeit of partijen anders zijn overeengekomen. Indien de door Horeca gemak B.V. verstrekte garantie een product betreft dat door een derde is geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot de door de producent van het product daarvoor verstrekte garantie, tenzij anders wordt vermeld.
Koper komt geen beroep op de garantieverplichting van Horeca gemak B.V. toe indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van het product of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud door Koper en/of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Horeca gemak B.V., Koper of derden wijzigingen aan het product hebben aangebracht dan wel hebben getracht aan te brengen, andere zaken aan het product werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. Koper kan evenmin aanspraak op garantie doen indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar Horeca gemak B.V. geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme regenval of temperaturen) et cetera.
Koper is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken bij levering op transportschade..
Indien later melding wordt gemaakt van een gebrek dan het bepaalde in het voorgaande lid, dan heeft Koper geen recht meer op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
Indien Koper tijdig reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. Koper blijft in dat geval ook gehouden tot afname en betaling van de overigens bestelde producten.
Indien vaststaat dat een product gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Horeca gemak B.V. het gebrekkige product binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan dan wel na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door Koper (indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is), ter keuze van Horeca gemak B.V., vervangen of zorgdragen voor herstel van het product dan wel een vervangende vergoeding daarvoor aan Koper voldoen. In geval van vervanging is Koper gehouden om het te vervangen product aan Horeca gemak B.V. te retourneren en het eigendom daarover aan Horeca gemak B.V. te verschaffen, tenzij Horeca gemak B.V. anders aangeeft.
Producten kunnen slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van Horecagemak B.V. worden geretourneerd.
Indien de reclamatie verkeerd geleverde of verkeerd verpakte producten, dan wel producten die beschadigd zijn afgeleverd betreft, dient Koper zijn schriftelijke reclamatie altijd te doen vergezellen van de betrokken paklijst en het door Horeca gemak B.V. geleverde retournummer. Reclamatie is slechts geldig indien de verpakking nog in de oorspronkelijke staat verkeert.
Door Horeca gemak B.V. worden nimmer verregaandere verplichtingen aanvaard, respectievelijk garanties verleend, dan de verplichting tot het, naar keuze van Horeca gemak B.V., vervangen dan wel crediteren, dan wel repareren van de door Horeca gemak B.V. geleverde producten waaraan enig gebrek kleeft.
Indien wordt vastgesteld dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor zijn ontstaan, daaronder begrepen de onderzoekskosten, aan de zijde van Horeca gemak B.V. daardoor gevallen, integraal voor rekening van Koper.
Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijdkosten, aan Koper in rekening worden gebracht.
In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Horeca gemak B.V. en de door Horeca gemak B.V. bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden, twaalf maanden.
Horeca gemak B.V. is nimmer gehouden schade te vergoeden, indien producten zijn geleverd onder fabrieks- of importeursgarantie. Afhandeling van een beroep op de garantie is in dat geval geheel ter beoordeling van de betrokken fabrikant of importeur.
Op gebruikte apparatuur, onderdelen en plaatsingen geldt nimmer garantie.
Onderdelen welke vallen onder normale gebruiksslijtage zoals bv. thermokoppels, deurrubbers, verlichting, branders van döner en shoarma apparatuur, zeepslangen van doseerpompen, en zwenkwielen zijn uitgesloten van enige garantie.
Garantie vervalt als er sprake is van vernieling, vervuiling en/of verkalking.
De garantie op een product of dienst is niet overdraagbaar.
Bij gasapparatuur en elektrisch apparatuur waaraan geen stekker is gemonteerd moet de apparatuur, om aanspraak te kunnen maken op de garantie, worden aangesloten door een erkend installatiebedrijf. Bij het claimen van garantie moet Koper de installatie nota kunnen overleggen.
Garantie vervalt als er geen periodiek onderhoud wordt gepleegd, zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend het reinigen van condensors en branders en het vervangen van slijtage onderdelen zoals thermokoppels en zeepslangen.
Het plaatsen van apparatuur in mobiele horecagelegenheden (foodtrucks etc.) kan invloed hebben op de levensduur en garantie van onze artikelen. Frequent vervoer kan negatieve effecten hebben op (gevoelige) onderdelen in horeca-apparatuur. De meeste constructies van de apparatuur zijn hierop niet berekend.
Horeca gemak B.V. geeft geen garantie op losse onderdelen die bij ons besteld zijn. Ook neemt Horeca gemak B.V. geen onderdelen retour als het onderdeel niet geschikt is voor het apparaat of om andere redenen.
Producten kunnen slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van Horecagemak B.V. worden geretourneerd.
Indien de reclamatie verkeerd geleverde of verkeerd verpakte producten, dan wel producten die beschadigd zijn afgeleverd betreft, dient Koper zijn schriftelijke reclamatie altijd te doen vergezellen van de betrokken paklijst en het door Horeca gemak B.V. geleverde retournummer. Reclamatie is slechts geldig indien de verpakking nog in de oorspronkelijke staat verkeert. Koper vrijwaart Horeca gemak B.V. voor alle schade, welke voor Horeca gemak B.V. mocht ontstaan als gevolg van vorderingen die derden in verband met de door Horeca gemak B.V. aan koper geleverde goederen mochten verkrijgen.

Artikel 9 - Levering en uitvoering

Horeca gemak B.V. zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres dat Koper aan Horeca gemak B.V. kenbaar heeft gemaakt.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Horeca gemak B.V. tot het moment van bezorging aan Koper of een vooraf aangewezen en aan Horeca gemak B.V. bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 10 – Betaling

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door Koper verschuldigde bedragen te worden voldaan voorafgaand aan de levering, op een door Horeca gemak B.V. aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
Horeca gemak B.V. is gerechtigd om periodiek te factureren.
Zodra Horeca gemak B.V. heeft geverifieerd dat het te betalen bedrag op de bankrekening van Horeca gemak B.V. is bijgeschreven, zal zij overgaan tot verzending van de bestelling.
Indien Koper niet tijdig aan zijn betalingsverplichting jegens Horeca gemak B.V. voldoet, dan is Koper van rechtswege in verzuim. Koper is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Koper in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
Indien Koper in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van Koper. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien Horeca gemak B.V. echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens bij Koper in rekening worden gebracht. Koper is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
Horeca gemak B.V. heeft het recht de door Koper gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
Horeca gemak B.V. kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien Koper een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Horeca gemak B.V. kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
Bij niet tijdige voldoening van de facturen van Horeca gemak B.V. is Horeca gemak B.V. bevoegd haar verplichtingen uit lopende overeenkomsten met Koper op te schorten, alsmede is zij bevoegd zekerheid te verlangen voor de voldoening van enige verplichting van Koper uit de met Horeca gemak B.V. gesloten overeenkomsten. Deze zekerheid kan, naar keuze van Horeca gemak B.V., bestaan in de vorm van een bankgarantie, pandrecht of hypotheek, dan wel borgtocht.
In geval van het overschrijden van een betalingstermijn, het uitblijven van een zekerheidsstelling door Koper, ontbinding, liquidatie, faillissement of surseance van betaling van Koper of bij beslaglegging op zaken of vorderingen van Koper zijn de verplichtingen van Koper onmiddellijk opeisbaar.
Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen, wordt een betaling van Koper eerst in mindering gebracht op de oudst vervallen factuur, met dien verstande dat Horeca gemak B.V. steeds bevoegd is een openstaande factuur naar haar keuze aan te wijzen op welke factuur de betaling in mindering trekt. Indien Koper een aanbetaling heeft gedaan op zijn bestelling wordt de bestelling uitgeleverd na betaling van het volledig te betalen bedrag.
Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. Koper die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.
Koper is niet bevoegd de koopprijs te verrekenen met enig aan hem toekomende

Klantenservice

The standard Lorem Ipsum passage, used since the 1500s

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

Section 1.10.32 of "de Finibus Bonorum et Malorum", written by Cicero in 45 BC

"Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur?"

1914 translation by H. Rackham

"But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself, because it is pleasure, but because those who do not know how to pursue pleasure rationally encounter consequences that are extremely painful. Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise, except to obtain some advantage from it? But who has any right to find fault with a man who chooses to enjoy a pleasure that has no annoying consequences, or one who avoids a pain that produces no resultant pleasure?"

Section 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum", written by Cicero in 45 BC

"At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga. Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat."

1914 translation by H. Rackham

"On the other hand, we denounce with righteous indignation and dislike men who are so beguiled and demoralized by the charms of pleasure of the moment, so blinded by desire, that they cannot foresee the pain and trouble that are bound to ensue; and equal blame belongs to those who fail in their duty through weakness of will, which is the same as saying through shrinking from toil and pain. These cases are perfectly simple and easy to distinguish. In a free hour, when our power of choice is untrammelled and when nothing prevents our being able to do what we like best, every pleasure is to be welcomed and every pain avoided. But in certain circumstances and owing to the claims of duty or the obligations of business it will frequently occur that pleasures have to be repudiated and annoyances accepted. The wise man therefore always holds in these matters to this principle of selection: he rejects pleasures to secure other greater pleasures, or else he endures pains to avoid worse pains."

1 How to buy
1.1 How to buy

Just buy

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »